Bali- Biltur mot norr

Nagra ungar som garna ville vara med pa bild

Manga risfalt akte vi forbi.

Vara norska vanner jentorna Maria och Johanne som vi traffade pa Koh Samui i Thailand.

Bali

Dagen efter att vi kommit fram till Bali hyrde vi en bil och korde norrut.
Besokte tva fina strander dar det fanns gott om strandkrabbor som hoppade ner i vara vaskor nar vi badade.

Stina nar vi besokte ett tempel. Tyvarr var det lite mulet den dagen.

Stina upptrader pa en bar i norra Bali

Jag vid de stora vattenfallet

Vi akte och tittade pa ett tempel. Vi fick ga langt i uppforsbacke for de lag pa ett berg. Detta var det forsta som det tog 30 minuter att ga till. Det fanns 7 till och det sista tog det bara 5 timmar att ga till och sedan samma tid tillbaka. Men vi gick aldrig dit.

Mitt ute i ingenstans hittade vi en litet stalle dar de serverade lite mat. Gott men starkt. Nar vi korde forbi med bilen 4 skandinaviska blonda, blaogda tjejer med bilen hamtade de typ alla de kande och bara stof och glodde. De pekade och glodde, sedan log dem. De hade nog aldrig satt nagot sadant tidigare.

Full moon party den sista dagen pa Koh Phangan+ Bali

Sa snygga va vi pa full moon partyt dagen innan vi tog bussen till Phuket. Bussresan och farjan tog langtid och vi anlande klockan 9 pa kvallen. Det var bara att breda ut sin handduk pa golvet och sova. Planet gick 6.30 pa morgon och vi anlande till ett soligt Bali.

Vi hyrde en bil med vara norska vanner som vi traffade pa Koh Samui. Korde till Norra Bali och det tog ca 4 timmar. Vi besokte ett tempel dar det fanns massvis av apor som garna ville halsa pa oss.

En vik med massor av grottor besokte vi ocksa nar vi korde mot norra Bali.
Vi stannade ocksa vid nagra andra strander dar vi badade och korde jet ski. Stina korde sa fort och vi hoppade fram pa vagorna. sa kul!

En kvall bowlade vi med Norskorna darefter gick vi till en svensk restuarnag och at toast med skagenrora. Kempe gott!

Thailand 2011

Har ar en bild fran Koh Samui. Bananapancakes med banan och choklad! Sa gott.
Idag at jag en pankaka med nutella och banan och drack en flaska vatten for 15 kr! Det ar inte dyrt inte..

Jag och stina pa Koh Samui, Thailand.

Har pa on Nangyuan

Vi akte ocksa forbi on Koh Tao for att snorkla fran en bat. Hela on ar omringad av superbra snorklingsvatten. Pappa ocvh Frida hade verkligen alskat detta! Synd att inte ni ar har..

Har en bild fran hamnen pa om Koh Tao.

Stina tyckte att de langa smala fiskarna med "nabb" var laskiga for de forfoljde henne. hehe

Idag har vi tvattat lite ocksa..

Koh Phangan

Har ar vi vid vattenfallet pa Koh Samui dar vi ocksa badade.

Har ar vi pavag med bat till Koh Phangan en o som ligger ungefar 40 minuters battur bort. Vi har haft fina dagar pa Koh Samui, en trevlig o.

Har tar stina igen sig efter en lang dag pa stranden med sol och bad. Stina spelade fotboll pa stranden vilket resulterade i tre stukna tar, men nu ar hon battre och gar riktigt bra igen. Har bor vi just nu. ett mysigt litet stalle.

Vi akte ut for att snorkla pa on Nangyuan. En riktigt fin o med kristallklart vatten och manga fiskar att titta pa. Stranden var ocksa jattefin och det rekomenderas verkligen att aka hit om man gillar att snorkla.

Thailand 2011

Vi var pa krokodil show en dag.

Har ar vi i Bhuddas tradgard.

Bilder fran Koh Samui

Bodde valdigt bra de sista dagarna pa koh samui. Green Guesthaus. Nara till bade stranden och centrum for en billig peng.

Lamai

Valkommen till familjen lill-Hanna. lagg marke till armbandet jag fick av en munk.

Thailandaren som ager detta internet cafe skulle tydligewn stanga om 5 minuter, men jag lovar att lagga upp fler bilder en annan dag. Ha det najs.. Hanna

Sista dagarna pa on Koh Samui!

Buddhas tradgard besokte vi. valdigt fint med sma vatten fall och kojor.

Va en dag pa stranden Lamai, valdigt fin och inte sa mycket folk.

Jag skulle ta med stina pa en djungeltur pa hastar, men tyvarr hade det inga. Fick ta vad de hade!

Min sota van!

Koh Samui

Heldag pa stranden idag med mycket sol och bad. Thailandrana vill inte att man gor nagonting sjalv utan man ska saga till dem sa fixar de allt! Mitt solparasoll skulle de hjalpa mig med nar jag bad om det! Och som de fick springa. hihi fram och tillbaka. Ena stunden ville jag ha skugga och andra lite sol. Men de var sa glada att fa hjalpa till.

Vi var pa stranden som heter Chaweng idag. En valdigt lang strand med manga forsaljare. Kan bade kopa det ena och det andra. Min och stinas favorit ar de grillade kycklingspatten de grillar pa ett litet (storm kok hade vi nog sagt i sverige.) Ny uppskuren annanas och kokosnot gar ocksa alltid hem!

Fin dag pa stranden. I morgon blir det nog en tur till den andra stranden i Lamai.

Thailandarna ar riktigt skickliga pa att skara upp frukt. Har pa bilden en annanas. mums
Mycket att shoppa finns det verkligen, men nu blir det inte mer forran i Bangkok pa vagen hem.
har kopt tva fina vaskor, ett linne med en tiger, armband och forlankar, bikini och en strand sarong.

Allt detta for under femhundra lappen. Det ar toppen.

Idag testade vi glassen pa en kand glassbar har. valdigt gott var det!

Stina tog en joggingtur pa stranden sa den lilla hunden kom och gjorde mig sallskap tills Stina kom tillbaka. Jag har borjat lasa pa stinas bra bok hon hade med sig. spannande ar den! Boken gick mitt i tur sa nu laser jag forsta delen och stina andra. haha

ha det bra // Hanna

Nu funkar det att lagga in bilder!

Halmstads tagstation 05.00. Har borjade resan..

Tur och retur fran kopenhamn till bryssel.. 9 timmars vantan pa brysselsflygplats for att komma hem till kopenhamn igen for att darifran ta direkt flyg till Bangkok. Fick dock aka buissnes klass som plaster pa saren.

FIKA PA STARCKS MEDAN VI VANTADE PA TAGET! GOTT!

JUST NU BOR VI PA ETT LITET HOTELL, THE WAVE. BILLIGT, OCH NARA STILL STAN OCH SHOPPING SAMT TILL STRANDEN OCH HAVET! IDAG LORDAG TOG VI EN HELDAG PA STRANDEN CHAWENG.

THAIMAT I BANGKOK,CHICKEN SATAY MED JORDNOTSSAS AR VERKLIGEN GOTT!

Ha det bast och vi hors snart!

Resan startar!

Niklas Taxi hamtade upp mig pa gamla nissastigen 50 kliockan 4 pa morgon. Dar bar det av till Halmstads tagstation for att ta taget till Kastrup.

Tur och retus fran kopenhamn till Bryssel. men sen blev det buissnes klass direktflyg hela vagen till bangkok.
Bodde pa ett daligt hotell i Bangkok, rummet var jatte itet sa man fick ta i for att kunna stanga dorren eftersom den stotte i sangen, menmen det var vad vi hittade pa den korta studen da vi bara ville vila efter den langa resan.

vi bokade buss till Koh Samui. Inte som lanstrafiken, sa paminn mig om att aldrig klaga pa Hlt igen! :P
resan tog 19 timmar med buss fran Bangkok, flera stopp pa vagen som vi inte hade raknat med, samt en lite forsening. Farjan gick daremot fort.

Har pa koh Samui har vi hittat ett billigt hotll for back packers med en restarang pa nedervaningen. Ett fint rum for 75 kr natten.

Idag fredag har vi utforskat omradet med alla gatubutiker ch alla frsaljare ch vad de har att salja. Maaaanga fina grejer for en billig peng om man lyckas med prutnings talangerna. Men skulle man nagon gang misslyckas sa gar man inte med foelust precis. snygga linnen ch t shirts for 25 kronor.

Men inget slar back packer gatan kosan road i bangkok. Dar blir det sjalvallet ett stopp pa vagen hem.

far tyvarr inte fram nagra bilder, men ska forsok en anna dag. Ha det bra!! Hanna