Ludde gästbloggar om sin nya frisyr...

Här ser jag ut som en Raggmunk, långhårig innan baddax, föning, borstning och klippning....

Den absolut enda nackdelen med att vara mig, Ludde Eastpoint Eriksson Bichon frisé bomullstuss
är att min päls växer som ogräs och tovar sig om man inte blir klippt och tvättad helst var 6 vecka.


usch, jag gillar verkligen inte vatten och vänder i dörren när det regnar. Jag skulle aldrig få för mig att hoppa i plurret i en sjö eller i havet inte änns doppa tassarna i det kalla vattnet. När det slutat regna är jag noga med att gå runt alla hemska vattenpölar som bildats under Torups regnperioder... (På bilden lider jag över att bli blöt trots att vattnet är varmt och skönt. Jag vill barta få det överstökat, men matte ska både schamponera och ta i värsta inpackningen med balsam. jaja tröttsamt är det i alla fall)


Bad, föning och klippning tar ca 4 timmar... inget jag längtat efter, men oj vad gött att bli av med all tjock päls i sommarvärmen...


Såhär snygg blev jag och när Husse lagat cyklen med nya däck fick jag dem gamla som jag kan hoppa agillity igenom.




Efter en lång dag tar jag igen mig och solar i det fina vädret..


ZZzzZ

ZzzZZzz

Hejsvej leverpastej //Xoxo Ludde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0