Snöö i Torup

Tänk att det var mer än ett år sedan vi var i Lofsdalen och åkte skidor. Känns inte som att det var såå längesen. I natt fick vi tio cm snö så tankarna om vår försvann ganska fort.

Bali + Bangkok

Sista dagen på stranden i Bali (kuta)

Stina passade på att surfa den sista dagen. Tyvärr var vågorna inte de bästa.

Efter Nuppsi day då vi fick tillbringa hela dagen på hotellet för att allt ska vara lugnt och släck på gatorna var det en stor marknad på stranden. Alla invånare runt Kuta kommer dit för att handla billigt. Vi passade också på att handla ännu billigare än förut. Toppen!

Mama Missi fixade stinas naglar sista dagen och sedan fick hon våra handdukar och kläder som vi ändå tänkt slänga. Hon blev så glad!

Sista kvällen i Bali innan flygresan till Bangkok.

Shoppingcentret i Bangkok som är såå stort. Fyndade bland annat converse skor.

Gatan vi bodde på i Bangkok (koh san road) öppet 24 h om dyngnet. Eftersom vi inte hade så mycket tid i bangkok passade vi på att shoppa till klockan 3 på natten. jag fixade även mina naglar och tog fotmassage. Great!

Tog en milkshake då vi väntade på flygplatsen. Vi åkte med Egypt air. Rekomenderar inte detta flygbolag, men resan hem gick bra. Vi skulle egentligen bara gjort en mellanlandning (Kairo) men vi fick även mellanlanda i Munic i Tyskland eftersom det inte gick så många plan från Kairo.

Efter många timmars resande anlände vi till köpenhamn. Därifrån tog vi tåget till Halmstad där mormor, Sara, Lisa och pappa väntade på oss. Det kändes som att re4san från köpenhamn hem tog såå långtid en vad det egentligen gör. Tåget är så smidigt att åka med. Men efter många timmar på flyg och flygplatser ville vi bara hem.

Hemma i regniga Torup. Jag fick King Edward potatis när jag kom hem och det var såå gott. Sara fyllde 12 år så hon var spänd på vad hon skulle få från Thailand. Det kändes konstigt att komma hem till en nymålad hall och ett nytt badrum, men det var såå fint. Jag sov så gott i min egen säng och jag behövde inte änns kolla under täcket efter kackerlackor innan jag kröp ner. Ha det bäst! // Hanna

Bali

Stylade fotterna pa stranden idag. Massage, peeling och stylade tanaglar med sma blommor. Mycket jobb for liten slant. Pa stranden ar det alltid manga forsaljare och eftersom det ar lagsasong pa Bali nu ar det inte sa mycket folk pa stranden. Idag sag man bara tomma solstolar vart man an tittade. Bara jag och stina pa stranden nastan. Forsaljarna ar sa desperata pa att fa salt nagot att det verkligen gar att pruta hur mycket som helst. Idag fick jag 7 armband for mindre an 7 svenska kronor. Manga forsaljare forsoker lura mig for att de inte tror att jag varit har sa lange, eftersom jag inte ar sa brun jamforelsevis med dem. Men efter att jag lyckats pruta ner allt jatte billigt, var det flera forsaljare som blev imponerade och tyckte jag var duktig pa att pruta. Da forstar de att jag varit har ett tag for da fragar de alltid hur lange jag varit pa Bali.

Stina pa en resturang. Det askade och regnade jattemycket igar nar vi var ute och at. Gatrona blev oversvammade sa vi passade pa att ta en Banana split efter maten for att vanta pa att regnet skulle sluta falla.

Stranden pa Kuta med en varm eftermiddags sol.

Har bor vi nu! (Ayu beach in) ett billigt men helt okej hotell.

Det ar manga turister fran andra delar av indonesien som aldrig har satt annat an indoneser. Det borjade redan igar att flera stycken smygfotatde oss nar de trodde att vi inte sag. Tillslut sa vi att det kostade 25 rp for att ta kort. Idag kom det fram ett helt gang som skulle ta kort med mig. Jag tankte - jaja, de far val ta ett kort om de nu sa garna vill, men det tog verkligen 1000000 kort. Alla skulle vara med pa en bild med mig sa de turades om att ta kort. Josses, vad jag och Stina skrattade efterat. Vi kande oss som versta utstallningsforemalen. I Thailand kan man ta kort med apor och lemurer om man ger agarna en slant. Jag och Stina kanade en slant pa att de ville ta kort pa oss. hahaha Det ar aven flera sma barn som har kommit fram till mig vid olika tillfallen och bara stirrat och velart klappa mig. haha Stina tog lite kort pa dem som ville ta kort pa mig for de var sa konstigt att de ville de. Allt kandes sa komiskt.

Idag borjade festligheterna pa den hogtid da de slacker ner allt pa hela bali, vilket ager rum den 5 mars. Manga dansare och statyer pa gatorna. De har aven gjort sadana har sma hus till andarna dar de tander massvis med rokeler.

Har ar en bild pa mig som vi tog nar vi vantade pa maten, eftersom det tog sa lang tid. Min nasa ser lite brand ut sa det blir nog solskyddsfaktor 30 pa den imon. ha det bast! // Hanna

Resan borjar narma sig sitt slut...

Igar pa stranden kom det fram en indones till mig och fragade hur lange jag hade varit pa Bali. 10 dagar sa jag och berattade att vi varit i Thailand 2,5 vecka innan det. Han fragade da om vi hade varit i solen hela tiden vid stranden och jag svarade nastan alla dagar. Han svarade da att det typ sag ut som att jag bara varit i solen typ 2 dagar. Det var saaa nara att han fick en small! haha Forhoppningen om att vara lite brun nar man kommer hem och att jag faktist tyckte mig har fatt lite farg sabbades ganska fort. haha Aven om jag inte ar brun nar jag kommer hem, kommer jag ha en ryggsack full av fina klader, skor, smycken och vaskor. Jag kommer ocksa ha massvis av erfarenher fran allt vi upplevt och satt pa var resa. Tack Stina, varldens basta van och nu reskamrat. Utan dig hade denna resan inte blivit densamma!

Bali- Kuta

Stina gick pa surf-skola idag, sa jag tog igen mig pa stranden med lite fotmassage och glass.

Nu har vi inte manga dagar kvar tills vi flyger till Bangkok och sedan hem till ett kallt Sverige. Det kanns bade bra och daligt!

Sahar glada var vi innan vi skulle traffa norskorna och de andra for en utekvall pa Sky-garden.

Milkshake.....

Sista dagen med norskorna idag innan de drar till Australien. Var tyvarr daligt vader idag, sa vi badade i poolen, shoppade och at god mat! En lyckad dag i alla fall trots for lite sol.