Bali + Bangkok


Sista dagen på stranden i Bali (kuta)

Stina passade på att surfa den sista dagen. Tyvärr var vågorna inte de bästa.

Efter Nuppsi day då vi fick tillbringa hela dagen på hotellet för att allt ska vara lugnt och släck på gatorna var det en stor marknad på stranden. Alla invånare runt Kuta kommer dit för att handla billigt. Vi passade också på att handla ännu billigare än förut. Toppen!

Mama Missi fixade stinas naglar sista dagen och sedan fick hon våra handdukar och kläder som vi ändå tänkt slänga. Hon blev så glad!

Sista kvällen i Bali innan flygresan till Bangkok.

Shoppingcentret i Bangkok som är såå stort. Fyndade bland annat converse skor.

Gatan vi bodde på i Bangkok (koh san road) öppet 24 h om dyngnet. Eftersom vi inte hade så mycket tid i bangkok passade vi på att shoppa till klockan 3 på natten. jag fixade även mina naglar och tog fotmassage. Great!

Tog en milkshake då vi väntade på flygplatsen. Vi åkte med Egypt air. Rekomenderar inte detta flygbolag, men resan hem gick bra. Vi skulle egentligen bara gjort en mellanlandning (Kairo) men vi fick även mellanlanda i Munic i Tyskland eftersom det inte gick så många plan från Kairo.   



Efter många timmars resande anlände vi till köpenhamn. Därifrån tog vi tåget till Halmstad där mormor, Sara, Lisa och pappa väntade på oss. Det kändes som att re4san från köpenhamn hem tog såå långtid en vad det egentligen gör. Tåget är så smidigt att åka med. Men efter många timmar på flyg och flygplatser ville vi bara hem.

Hemma i regniga Torup. Jag fick King Edward potatis när jag kom hem och det var såå gott. Sara fyllde 12 år så hon var spänd på vad hon skulle få från Thailand. Det kändes konstigt att komma hem till en nymålad hall och ett nytt badrum, men det var såå fint. Jag sov så gott i min egen säng och jag behövde inte änns kolla under täcket efter kackerlackor innan jag kröp ner. Ha det bäst! // Hanna


Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som ni haft det riktigt bra :)

Man är allt lite avis :P

2011-03-14 @ 20:37:17
URL: http://sannaemelieanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0